Se pare ca ideile mele din postul anterior au fost interpretate mai mult sau mai putin corect. Ma asteptam de altfel sa-mi iau “bobarnace”. Numai ca eu, fara a fi salvatorul natiunii, mai fac cate ceva si pentru tara in care traiesc. Deci:
1. Imi iubesc tara suficient de mult incat s-o injur pe romaneste de fiecare data cand ma deceptioneaza si NICIODATA cand sunt in afara ei. (injuratul de pe bloguri e o actiune interna, nu externa). Va suna cunoscuta sintagma “Daca voi nu ma vreti, eu va vreu!” ?
2. Imi doresc ce-i mai bun pt ea, asta e si motivul pentru care o compar mereu cu Olanda, pentru simplul fapt ca imi doresc sa prind vremurile cand Romania va avea nivelul la care e Olanda astazi. Iar celor ce nu ma cred, ii astept sa ma viziteze incepand cu anul urmator aici, in Olanda. Cazarea nu-i costa nimic.
3. Imi platesc constiincios impozitele, taxele si amenzile de circulatie : )
4. Imi respect vecinii, nu fac serpentine prin trafic (desi in Bucuresti mi-e cam greu sa ma abtin), nu MAI injur blondele la volan (recunosc ca asta s-a corectat in timp), nu arunc mizerii pe jos, nu mai calatoresc fara bilet (desi era asa placut in vremea studentiei).
5. Intotdeauna, in discutiile cu colegii mei de alta natie, am incercat sa le dau motive pentru a veni in Romania, nu pentru a fugi de ea. Insa motivele nu s-au numit Eminescu, litoralul sau muntii, ci Dracula, delta, manastirile din Bucovina si Maramures, Casa Poporului sau Pestera Ursilor si Scarisoara. Despre asta am mai scris si pe blogul meu.
6. Imi critic tara pentru ca numai asa sper ca ea sa-si corecteze defectele. Romanul a fost invatat cu biciul, iar asta e tratamentul pe care incerc sa-l aplic. Si va povestesc o intamplare de prin anul 2000.
“Eram director la o firma de paza si securitate. Noaptea pe la 10-11 imi dau baietii de la interventie telefon ca au prins un hot la depozitul de produse de aluminiu din port. Nu asta ar fi fost o ciudatenie, ci faptul ca pe acelasi hot il prinsesera si cu 2 zile inainte, tot acolo, si-l predasera la vremea aia politiei. Politia ii facuse dosar penal si i-a dat drumul. Si omul ca tot avea diploma de hot, hop la furat din nou. Acum baietii ma intreaba ce sa faca cu el, ca Politia nu mai vine din moment ce i-au facut o data dosar. “Sefu, noi il batem pe asta” – zice unul. “Stati asa, nu va avantati prea tare” le zic, ii pun pe baietzi in standby si-l sun pe un amic din Politie sa-mi dea un sfat. La care asta imi zice: “Bai, daca aia vor sa-l bata, sa-l bata, insa cand il predau politiei sa aiba grija sa nu scrie in procesul verbal ca l-au predat batut.” Ii sun inapoi pe baietzi, care abia asteptau sa sara sange. Bai, l-au batut pe ala de nu-l mai recunostea nici ma-sa, nici ta-su. Concluzia? Tipul ala n-a mai aparut deloc. Se lecuise. “
Stiu ca nu asta va caracterizeaza pe voi, cei ce ma cititi, insa nu se poate sa nu recunoasteti ca asemenea secvente descriu f bine starea de spirit a romanului. Mai sunt multe de zis, dar va astept la dezbatere.
decembrie 5, 2008 at 6:12 am
oi fi tot primul?
decembrie 5, 2008 at 6:13 am
emire
mi se pare mie, sau il invoci pe vlad tepes?
decembrie 5, 2008 at 6:14 am
emire
mi se pare mie, sau il invoci pe vlad tepes?
decembrie 5, 2008 at 6:15 am
atentie!!! daca pui mai multe emoticoane intri la moderare.
decembrie 5, 2008 at 6:19 am
Judge,
cand naiba ai apucat sa si citesti, ca eu abia acum am terminat ce am avut de scris. Plus ca a trebuit sa-ti aprob un comment ca vad ca ma cam pui la munca
Nu stii ca n-ai voie mai mult de 3 emoticoane?
decembrie 5, 2008 at 6:21 am
emire
m-am prins!
1. daca se intampla sa-ti injuri tara, e numai si numai din dragoste; e in acelasi timp si o critica…constructiva.
hmmmm. oare asa isi manifesta romanii dragostea? injurand lucrurile pe care le iubesc? ma gandesc la cei care-si injura zilnic nevestele si copiii… de ce ar face tara o exceptie? sunt sigur ca nu e cazul cititorilor acestui blog; dar sunt convins ca stiti cu totii la ce ma refer, din pacate.
decembrie 5, 2008 at 6:22 am
judge
ti se pare familiara intamplarea pe care am povestit-o? Sincer.
decembrie 5, 2008 at 6:22 am
mai mult de doua emire! ca trei nu merge
decembrie 5, 2008 at 6:26 am
sincer? foarte, foarte familiara! a patit si nevasta-mea. pe atunci lucra la o fabrica de vopsele ca inginera… sefa de tura sau ceva. si a prins unul din cei trei-patru muncitori furand. nu l-a dat afara. a cerut discretie; a doua zi stia toata fabrica, peste o saptamana l-a prins iar…
decembrie 5, 2008 at 6:27 am
judge
injuratul tarii trebuia sa-l citesti si tu in ghilimele, ca stii f bine ce am vrut sa zic. Ma refer la defectele ei. Nu la tara in sine.
Si daca injur ceva in tara asta, injur cele 5 puteri: presedintie, parlament, guvern, justitie si presa. In rest totul pare OK, dar parca e totusi prea multa mizerie la varf, nu crezi?
decembrie 5, 2008 at 6:29 am
Pe de alta parte nu sunt de acord cu cei ce manifesta prea multa toleranta, numai de dragul de a nu deranja. Toleranta ne-a adus aici.
decembrie 5, 2008 at 6:31 am
La “mine in Arabia” ai furat? ala esti. Ti-am taiat mana. Ai violat? Ti-am taiat …..
decembrie 5, 2008 at 6:34 am
sigur.
daca ar fi dupa mine, m-as apuca de construit puscarii, in romania. iar detinutii ar trebui sa munceasca pentru tara care le asigura generoasa gazduire
decembrie 5, 2008 at 6:36 am
judge
asta e o idee buna. Si eu subscriu.
decembrie 5, 2008 at 6:38 am
Eu as schimba sistemul de invatamant (fac ce fac si tot aici ma intorc). Am cateva idei, dar daca vin cu ele in Romania, iar mi se spune ca ce vreau eu, nu se poate, pt ca traim in Romania.
Asta ma oftica cel mai tare: sa aud tot timpul ca traim in Romania. Si ce daca. Uite eu traiesc in UE, nu in Romania si vreau sa ma ridic la nivelul UE.
decembrie 5, 2008 at 6:39 am
in concluzie, cam putin faci pentru tara ta, emire.
taxe, impozite si “injuraturi” afectuoase…
decembrie 5, 2008 at 6:39 am
Si sistemul sanitar, au poate pe ala in primul rand, insa aici nu prea am idei ce sa fac.
Dar in turism si invatamant as face revolutie.
decembrie 5, 2008 at 6:44 am
aud asta mereu. nu se poate face nimic in romania pentru ca:
a) n-a mai facut nimeni asta pana acum
b) cutarescu a spus sa facem asa si nu altfel
c) nu avem cu ce, cu cine, pentru cine
d) daca facem asta, o sa ne-o fure careva
e) asa are si vecinul…
f) o sa zica lumea ca…
g) o sa se supere seful
h) trebuie o multime de autorizatii
pueti continua voi…
decembrie 5, 2008 at 6:44 am
emire
candideaza! eu te votez!
decembrie 5, 2008 at 6:45 am
*puteti continua…
decembrie 5, 2008 at 6:46 am
daca rezolvi problema educatiei, se rezolva si cu doctorii buni. in ultimii ani se intra la medicina si cu media 6!
decembrie 5, 2008 at 6:46 am
Nu as accepta ca o clasa sa aiba mai mult de 20 de copii, desi ideal mi s-ar parea 12-15. Stiu asta inseamna mai multi profesori, insa la felul in care evolueaza sporul natural in RO, ne indreptam catre asa ceva cu siguranta.
Tabla nu trebuie sa fie decat cel mult un instrument auxiliar in activitatea de predare.
Nu suport ideea ca predatul unei lectii sa se faca scriind pe tabla.
Multa pierdere de timp si plictiseala la greu.
Lectiile trebuie sa fie interactive, inclusiv partea de predare.
Testarile la majoritatea materiilor sa fie tip grila, mai putin la cele de talent gen desen, muzica, literatura.
Mai am o gramada de alte idei vazute pe aici prin vest, o parte din ele vreau sa incerc sa le valorific la scoala unde e fiica-mea insa sunt foarte sceptic in privinta asta.
decembrie 5, 2008 at 6:48 am
judge #21
aici s-ar putea sa ai dreptate. Adica nu s-ar putea, chiar ai.
decembrie 5, 2008 at 6:48 am
In legatura cu firma de paza si securitate.
Stiu sigur ca in Romania daca esti de la o firma de paza si securitate si ai interventie si depasesti viteza esti amendat.
decembrie 5, 2008 at 6:49 am
mentalitatea trebuie schimbata in primul rand. atitudinea copiilor si parintilor fata de scoala. degeaba schimbi sistemul. grila sau teza, scris sau oral. irelevant. crede-ma, am incercat fel si fel de metode. daca schimbi atitudinea, restul sunt detalii. amanunte.
decembrie 5, 2008 at 6:54 am
judge
eu n-as putea face politica. Sunt prea exigent si nu voi putea face fata presiunilor. Tocmai pentru ca nu sunt genul care sa se incalzeasca cu o “spaga” numai ca sa-mi fie mie si familiei mele, bine. Eu sunt genul care vrea sa doarma linistit, fara teama ca ma ameninta unul in miez de noapte.
Dar m-as angrena intr-un proiect din asta fara pretentii mari, numai sa stiu ca pot face ceva bun care sa foloseasca si altora.
Suna cam poetic, stiu, recunosc ca au existat si momente in viata in care am luat “spagi”, nu mi-e rusine sa o recunosc si nici nu ma simt onorat cu ce am facut.
Intre timp m-am mai maturizat. Sau cel putin asa cred. Si intrand in contact cu colegi de alte natii am descoperit filozofii mai importante de viata, de genul: “Tu trebuie sa-ti controlezi viata, nu lasa banul s-o faca”, sau “Am o casa, am o familie, am o masina, inseamna ca am un standard bun de viata, de-acum incerc sa castig atat cat am nevoie pt a trai decent”
decembrie 5, 2008 at 6:54 am
judge
Pai conteaza mult si felul in care se intra la facultate… de exemplu daca aflu ca nu va conta BAC-ul invat cat sa iau 6-7 la BAC si ma pregatesc doar pt. admitere sau am un coleg care stie ca la facultatea la care vrea sa dea poti intra cu media 7, deci nu invata de 10.
decembrie 5, 2008 at 6:55 am
mentalitate, atitudine. astea sunt cuvintele cheie dupa parerea mea. dar e greu. e foarte greu, daca tii cont de valorile promovate acum in romania (hi hi hi aceiasi placa) de mediul informational (sic) in care cresc copiii nostri.
se promoveaza foarte mult nonvalorile, sfert-doctii (l-am vazut aseara pe Marcel Iures la gsptv) si succesul fara munca si fara sacrificiu.
prin urmare, doar familia, educatia primita in familie, poate face diferenta. si din pacate, parintii sunt plecati in italia, spania…olanda.
decembrie 5, 2008 at 6:57 am
Nemesis
din pacate asa este. Firmele de paza au cerut sa li se ofere niste privilegii, insa politia nu a fost de acord. Si pe buna dreptate, chiar are dreptate (angajatii firmelor de paza ar putea face abuzuri de privilegiul asta). In Bucuresti insa, datorita traficului, asta chiar e o problema pt firmele de paza.
decembrie 5, 2008 at 6:57 am
mentalitate, atitudine. astea sunt cuvintele cheie dupa parerea mea. dar e greu. e foarte greu, daca tii cont de valorile promovate acum in romania (hi hi hi aceiasi placa) de mediul informational (sic) in care cresc copiii nostri.
se promoveaza foarte mult nonvalorile, sfert-doctii (l-am vazut aseara pe Marcel Iures la gsptv) si succesul fara munca si fara sacrificiu.
prin urmare, doar familia, educatia primita in familie, poate face diferenta. si din pacate, parintii sunt plecati in italia, spania…olanda.
decembrie 5, 2008 at 7:00 am
nemesis
examen de admitere. asta e sfant. eu am dat examen de admitere. teza e la fel pentru toti. nu poate sa vina nimeni de la cine stie ce liceu obscur, cu 10 pe linie sa-ti ocupe locul. esti bun, intri. nu, mai incerci la anul…
decembrie 5, 2008 at 7:06 am
Emiru’
Vorbesti serios? Tu stii ce face un sofer de ambulanta in Romania? Stiu un sofer de ambulanta care isi duce rudele sau prietenii de la A la B folosind sirena si depasind viteza sau daca vrea cineva sa ajunga undeva urgent poate plati niste banuti si se rezolva. Abuzuri exista deja. Unele banci sunt obligate sa faca un contract cu o firma de paza, dau bani degeaba, aia vin in vreo 10 minute cu amenda luata (au sanse sa isi piarda si carnetul).
decembrie 5, 2008 at 7:09 am
judge
Eu dau la stiinte politice, e foarte interesant sistemul: ai nevoie de vreo 2 recomandari (cred ca pot sa fac rost de niste recomandari de la niste fosti candidati la primarie din oras, ma descurc eu), un examen de admitere (o sa dau la filozofie) si parca 3 esee a catre 3000 de cuvinte… aleg din 6-7 teme… ceva de genul, cred ca e destul de interesant. Daca e nevoie si de media la BAC mi se pare corect, mai greu, dar corect, insa daca va conta si media 9-12 nu mi se pare corect, conteaza mult ce fel de profi ai avut, etc.
decembrie 5, 2008 at 7:19 am
Emiru’
Vede un politist masina unei firme care are viteza, o opreste, o intreaba unde merge, o lasa sa mearga dupa care verifica, daca a mintit amenda, daca nu, nu.
decembrie 5, 2008 at 7:25 am
asta cu media 9-12 e o porcarie mare de tot. nici bacul nu ar trebui sa conteze. el reprezinta finalul unui ciclu de studii. facultatea inseamna deja altceva. poti termina liceu sportiv si dupa aia sa faci facultatea de…constructii. ce treaba are liceul?
si daca tot veni vorba. eu as mai desfiinta din liceele pur teoretice. sunt prea multe si nu-ti ofera nimic, daca nu faci si facultatea dupa. liceele de profil, in schimb iti dau o sansa. poti fi electronist, operator PC, mecanic. etc.
decembrie 5, 2008 at 7:35 am
Emiru’
Sau in momenul in care o firma e anunta de un incident, automat politia e anuntata, politistul vede o masina apartinand unei firme (preferabil sa scrie mare pe masina un cod… sa zucem 1BT3), politistul intreaba baza daca 1BT3 de la firma X are o interventie, daca are, ok, daca nu… trimite amenda la firma.
Sunt multe moduri de a verifica.
decembrie 5, 2008 at 7:53 am
neme
in perioada despre care va povesteam eram si eu unul din “beneficiarii” sistemului. Datorita pozitiei pe care o aveam umblam toata ziua in costum si cravata. De fiecare data cand ma oprea politia pentru o contraventie, ma legitimam cu legitimatia de director. Stii ce ziceau? “Vai, se poate dl director? Nu este pacat de prestigiul dvs? Cum sa va amendez? Va dau un avertisment doar, pe viitor va rog frumos sa aveti grija, ca poate dati peste alt coleg al meu mai putin binevoitor”
Sa nu traiti cu impresia ca sunt rupt de ce este in tara. Aproape jumatate din timp il petrec in tara. Asa ca, fiti fara grija.
judge
ai dreptate. Insa nu pune lipsa de educatie a copiilor exclusiv pe familie. Asta inseamna sa-ti declini orice raspundere ca dascal si nu e corect. Stiai ca doctrina aplicata la gradinita este ca elevii, copiii sa asculte cum zice doamna, nu cum zic parintii acasa. Ti se pare exagerat? Nu este.
La mine s-a intamplat cu fiica-mea. A venit odata acasa de la gradinita, nu stiu despre ce vorbeam, dar mi-a zis asa: “nu ai dreptate, pt ca dna la gradinita ne-a zis altceva”. I-am zis ca dna poate gresi si mi-a taiat-o din nou: “nu, dna nu greseste, noi trebuie sa facem doar ce zice doamna, pt ca asa e bine”
Ei, cam asta e nivelul la care se face educatia in Romania. Educatorii, profesorii sunt cei mai destepti oameni din lume, insa vina pentru rezultatele lor o au parintii.
Scuteste-ma! In orice moment pot demonstra unui profesor de geografie, istorie, biologie, matematica sau ce vrei tu, ca nu-si cunoaste materia pe care o preda. Cel putin la gimnaziu.
Ca sa nu mai vorbim ca peste 90%, chiar daca stiu materia, nu stiu sa o predea. Sau poate stiu, dar nu vor, insa atunci e si mai grav.
decembrie 5, 2008 at 8:57 am
emire
nu te scutesc!
si eu pot demonstra asta; oricine poate! numai ca rolul unui dascal nu e sa te invete ceva, ci sa te invete sa inveti ceva, sa te introduca in lumea cunoasterii (SIC!), pentru ca mai apoi sa o poti face si singur, ori de cate ori ai nevoie. mi-am dat doctoratul in chimie, dar asta nu inseamna ca stiu toata chimia – ar fi imposibil! ha ha ha
decembrie 5, 2008 at 9:03 am
Buna, dragii meu companioni,
Am revenit de la inmormantare!
Sunt deprimata si franta de oboseala! Am mers, 5,6 km, pe jos, in cortegiu.Am refuzat masina la scara!
Mi-a fost imposibil, cata vreme, avusesem o relatie speciala cu cuscrul nostru, iar fostii colegi, fostii elevi, vecinii, cunostintele – in numar masiv – au onorat un personaj din viata lor, un dasca-model, pensionat acum 15 ani si pe gangul ala de intrare, plus in strada, plus in casa aia-citadela, tronau 112 coroane!Iar in strada si la Biserica( n-au avut loc toti)…..ce sa va spun! Inclusiv la pomana, la restaurant, au venit peste o suta de persoane!
Ieri, mi-am dat seama ce inseamna sa fii OM!
Ce rau imi pare ca nu va pot trimite poze ca sa vedeti ca asa a fost!
Am avut ocazia – pentru prima data in viata – sa tin un necrolog la catafalc! Din respect pentru el si pentru cuscra mea!Nu va spun ca, fara sa vreau, am fost vedeta zilei;toata lumea a apreciat discursul meu exemplar, suficient de lung ca sa acopere subiectul si indeajuns de scurt ca sa nu plictiseasca !Magistrul il merita !
Ma duc sa ma culc!
Cred ca dorm pana maine!Nu-mi mai simt picioarele; am ace in talpi!Si un gol in suflet!
Un week-ens cu sanatate si implinire!
Viata este cel mai important subiect de discutie, oameni buni!
Despre TEMA propusa de @emiru si despre comment-urile voastre,……dupa ce ma voi odihni!
decembrie 5, 2008 at 9:14 am
doamne, apara-ma si pazeste-ma!
tu, emire, in calitate de fost director al unei firme de paza si protectie, ai putea sa faci acelasi lucru. chiar si pentru tine
decembrie 5, 2008 at 9:25 am
judge
ce lucru?
decembrie 5, 2008 at 9:34 am
sa ma aperi si sa ma pazesti. sa te aperi si sa te pazesti.
presimt ca o sa fie naspa cand se trezeste nuti
decembrie 5, 2008 at 9:44 am
pana atunci bag post nou, sa ne relaxam
peste 5 minute
decembrie 5, 2008 at 2:17 pm
@judge,
M-am trezit, am facut un ds ca sa-mi revin si tot nu mi-ma revenit!
Iti multumesc mult ca ai reusit sa ai empatie, si pentru mine, adresandu-mi Condoleante”!
As dori sa stiu ce intelegi TU prin “naspa”?
Are “naspa” amebele conotatii: si pozitiva, si negativa? Spune-mi, te rog!
Daca @SEFUL a bagat post nou, nu ma mai aventurez maine, la acesta tema, de aici.
Pe curand!
decembrie 5, 2008 at 2:18 pm
Doamne, cate greseli am facut, de oboseala!
Dar, tu esti baiat destept si vei intelege !
decembrie 8, 2008 at 5:17 am
da! Doamne Doamne e baiat destept si intelege multe…
decembrie 17, 2008 at 3:03 pm
Imi place cum gandesti. Adica normal. Mi-a placut intamplarea cu hotul… Ti s-a intamplat tie sau unui prieten?
Misto!!!