1 decembrie – Ziua Nationala a Romaniei, o zi in care romanii, cazuti in tentaculele balcanismului iremediabil isi declina netarmurit dragostea de tara. “La multi ani, Romania!” este peste tot: pe strazi, la radio sau TV, inclusiv pe bloguri. Romanul isi iubeste tara cam o zi pe an, asta e realitatea. Si realitatea doare uneori, chiar rau. Da, ne putem uita la americani, si ei isi declina dragostea de tara peste tot, insa ei nu asteapta sa vina 4 iulie pentru asta. Ei isi iubesc tara 365 zile pe an si nu striga in gura mare. Probabil ca daca ii dezbraci, gasesti un ciorap, un chilot sau un maieu cu steagul Americii.
Romanul insa isi declara dragostea de tara ca la piata. Nu prea stim cu ce se mananca, dar e trendy.
Dragilor, e bine ca va iubiti tara, insa inainte de asta ar trebui sa va iubiti aproapele. Pentru ca si femeia de la volan in care tocmai ti-ai bagat extremitatile inseamna tot Romania, si colegul “stelist” e tot roman, si vanzatoarea care poate a gresit, nu c-ar fi vrut sa te fure, e tot Romania. Nu-ti poti iubi tara si in acelasi timp sa-ti sfidezi semenii. E ilogic, iar privit din afara e chiar comic.
Avem un simt al umorului asa de dezvoltat ca am ajuns de rasul lumii. Mai departe va las pe voi sa suciti problema pe toate partile.
decembrie 1, 2008 at 1:36 pm
emiru
sincer nu prea stiu daca iubesc sau nu romania. inclin sa cred ca nu. sau pe toata si pe toti. sigur nu imi iubesc toti semenii. si nu sunt nici un om bun. pt ca doresc moartea unor semeni. cu toate ca iliescu, vadim, marinescu si inca nu foarte multi nu sunt tocmai semenii mei.
decembrie 1, 2008 at 3:30 pm
Marinescu?
decembrie 1, 2008 at 5:10 pm
marinescu.
decembrie 1, 2008 at 8:02 pm
pe mine ma deranjeaza romanii care, in numar tot mai mare, isi urla sictirul si dispretul fata de romania si romani, a celor care fac bascalie groasa de romania si romani, a celor care hahaie/horcaie gutural la orice misto imbecil facut pe seama romaniei si a romanilor, 365 de zile pe an.
De aceea mi-e teama ca gresesti. Nu e nici un pericol sa cadem in tentaculele balcanismului iremediabil. Asta pentru ca sintem deja acolo de o mie de ani.
Adevaratul pericol e sa cadem din balcanism in tiganie, de unde balcanismul ni se va parea un lux.
decembrie 2, 2008 at 2:51 am
emiru’
1. nu pun in discutie treaba cu balcanismul, boro a pus punctul pe i in chestiunea asta;
2. sa ne uitam in ograda altora (desi ne sta in caracter) cand vine vorba de a-ti manifesta sentimentele fata de tara nu e o idee tocmai inspirata, treaba asta functioneaza pe principii etnogenetice, fiecare sarbatoreste altceva si din alte motive.
3. nu e nevoie sa strigi in gura mare, decat daca esti pe stadion la un meci al nationalei si doar daca simti nevoia. e suficient ca atunci cand esti intrebat de unde esti sa raspunzi clar si hotarat “Romania” pronuntat in romaneste, fara sa cobori privirea sau sa pari stanjenit cand o faci.
4. principiul crestin al iubirii aproapelui nu are nimic de-a face cu patriotismul. nici un patriot al oricarei natii nu-si iubeste toti conationalii si asta nu-i face mai putin mandri de tara lor.
5. de rasul lumii? care lume? abia aici putem parafraza un alt principiu crestin – care se stie fara de “bube” sa dea tonul la hahaiala…
decembrie 2, 2008 at 2:53 am
*… nu-l (..) mandru…
decembrie 2, 2008 at 2:59 am
@emiru,
Doamne, cata dreptatea ai !
Doamne, cum ai ales tu acest subiect atat de sensibil pentru sufletul meu!De ce!?
Pentru ca suntem “patrioti”, nu “patriotarzi” si ne iubim SINCER patria!
Pentru ca am tras, si cu dintii sa ne realizam copiii(fiu&nora) ACASA, desi mereu suntem acuzati de altii ca”ne-am nenorocit copiii, tinandu-i in RO!”!
Totdeauna am spus-o – si eu, si altii – ca TARA/PATRIA noastra nu e vinovata cu nimic!
Ce rau imi pare ca exista romani, care – IMPLICIT – urasc de moarte, si PATRIA nevinovata!
Am in PC un PPS, al carui titlu este”Franta romaneasca”! Nu va spun ce arata acolo despre ….Paris, chiar!
Acum 3 ani, primeam numai PPS-uri cu minunatiile altor tari, iar despre Romania mea, numai rautati!
Revoltata, am scris cuiva, undeva, iar acum, am un Folder numai cu Romania mea, incepand de pe la 1900!Superba noastra tara !
@boro,
Ai dreptate!
“Se face agurida miere”, avea tata o vorba(Dzeu sa-l odihneasca in pace!).
Da, asa este! Fata de ce se intampla ACUM, era parca mai bine sa ramanen ….”balcanisti”!
“balcanismul – agurida” ni se va parea “miere” sau “lux” asa cum spui tu !
Ca am decazut si am luat-o usor, la vale, catre “un balcanism manelizat”, “catre tiganie”, asta e cumplit!!!
Stai sa vezi inca o nemernicie!O amica mi-a trimis poezia “Spovedanie” care, se zice, ca ar fi a lui Eminescu, desi nu cred, nici daca ma omoara cineva!
Dureros, copii; tare dureros ca “manelistii” au dat buzna, si in poezia clasica romaneasca !
[ Mergeti pe Google si scrieti titlu si autor si va veti cruci!]
decembrie 2, 2008 at 3:06 am
nora
nu ai dreptate.
n-ai cum sa le dai dreptate si lui boro si emirului in acelasi timp odata ce ei insisi s-au situat pe pozitii adverse
decembrie 2, 2008 at 4:40 am
ooofff Doamne!
decembrie 2, 2008 at 5:19 am
Am o fereastra!Am un strop de timp!
Le dau dreptate amadurora, intrucat se simte ca – si unul, si altul – sunt suparati din cauza a ceva alarmant; ei amandoi sunt “un clopotel”, atragand atentia ca trebuie sa ne iubim tot ce inseamna RO si sa zicem mersi ca tara noastra se mai numeste RO nu ROO!
Eu asta am inteles !Conotatiile sunt implicite/convergente, nu paralele/divergente!
De ce n-are dreptate @emiru, cand spune ce spune? Cand eu am un vecin cu fiul in SUA si, la balconul lui, din RO, flutura Tricolorul, tot anul???
De ce nu are dreptate @boro, cand la blocul din fata noastra, la parter, locatarii au ingradit, in toate cele 4 laturi( desi “razoare”, e lege, se fac numai in partea de la INTRARE) si fac saptamanal chefuri( mai ales vara, sub bolta), botezuri, cu manele, de iti vine sa te sinucizi ??? De Craciun/Paste, mai tin porcul/mielul, vreo 2 saptamani inainte de a-l sacrifica!
Si stii unde? Nu la km zero, ci la km unu!Aproape de cel mai frumos Parc natural!
Cat de diferita este supararea lui @emiru de aceea a lui @boro???
Care dintre ne transmite o stare de implinire, “citindu-i”???
@boro,
Demonstreaza-mi de ce n-am dreptate “sa le dau dreptate”, fiecaruia in felul sau ???!
Iar tu,@judge, nu mai OFFFFFFta atata !!!
Lasa-l pe Domnul, ca stii cat te agaseaza !
decembrie 2, 2008 at 5:42 am
nora
citat din boro “de aceea mi-e teama ca gresesti” adresandu-se emirului
nu e un argument, mai mult un pretext.
decembrie 2, 2008 at 6:02 am
nu el ma agaseaza…
decembrie 2, 2008 at 7:01 am
Eu nu sunt patriot… din mai multe motive…
In primul rand cred ca daca esti mandru de anumite aspecte ale unei tari trebuie neaparat sa iti si fie rusine de alte aspecte ale acelei tari. Daca esti mandru ca te-ai nascut in aceasi tara in care s-a nascut si Eminescu, Viteazu, Batranu, etc. ar trebui sa iti fie si rusine ca te-ai nascut in aceasi tara cu Becali, Vadim, Mailat, etc., deoarece daca iubesti un om trebuie sa ii iubesti si calitatile si defectele(in momentul in care iubesti pe cineva pt. anumite calitati si detesti unele defecte consider ca nu iubesti acel om, iubesti doar o persoana ideala in gandirea ta, care insa nu exista), la fel ar trebui sa fie si cu o tara.
Al doilea rand: asta ar insemna ca trebuie sa imi iubesc tara, indiferent care este aceea, deeeci:
a) un patriot nu iubeste Romania pt. ca e Romania, ci pt. ca acolo s-a nascut.
b) daca te nasti in Iran trebuie sa fi patriot
c) un patriot (cel putin unu care iubeste Romania) nu isi iubeste tara pt. ca e cea mai buna, ci pt ca acolo s-a nascut, ori asta e un subiectivism de 2 bani, daca unul s-a nascut intr-o tara necivilizata, plina de razboaie civile, crime, nerespectarea drepturilor omului si e patriot, inseamna automat ca el iubeste acea tara naspa… si toate ororile ce se petrec acolo cand ar putea sa zicem sa iubeasca sau… sa admire o tara pasnica, o tara civilizata, o tara care respecta drepturile omului si poate sa spere ca si tara lui va ajunge asa si sa lupte (nu neaparat fizic) pt. asta (atunci nu l-as numi patriot, prefer cuvantul “altruist”)
Al 3-lea rand: daca esti patriot, ce anume admiri din Romania si de ce crezi ca acel lucru din Romania e SPECIFIC Romaniei? (daca admiri un criminal in serie -de exemplu- pt. ca e inteligent, nu admiri OMUL, ci CALITATEA)
Eu nu sunt bucuros (niciodata nu ma mandresc cu ceva nefacut de mine) cand vad o romanca de 38 de ani castigand maratonul, sunt bucuros cand vad un om de 38 de ani castigand maratonul, sunt bucuros ca fac parte din aceasi rasa din care fac parte marii scriitori nu doar cei romani, etc. si nu mie rusine doar cand vad un roman facand ceva naspa in strainatate sau ceva rau ce se intampla in Romania (stiti voi, coruptie, etc. … apropo, urasc stirile de genul “se poate si la ei” in care ne bucuram ca exista coruptie si in alte state), sunt trist cand aud cazuri de oameni care din lacomie fac rau altor oameni mai slabi decat ei (consider ca in jungla supravietuieste cel mai puternic/cel mai potrivit si ca intr-o civilizatie cei puternici trebuie sa ii protejeze pe cei slabi – e luata dintr-un film).
“e suficient ca atunci cand esti intrebat de unde esti sa raspunzi clar si hotarat “Romania” pronuntat in romaneste, fara sa cobori privirea sau sa pari stanjenit cand o faci.”
Cu asta sunt deacord (in afara de faza cu Romania pronuntat in romaneste… nu prea vad de ce ar conta asa ceva, asta ar insemna ca atunci cand intrebi eu stiu… un african sau un asiatic din ce tara e, el sa iti raspunda in limba lui si sa nu intelegi nimic, e ok daca spui Romania in limba in care ai fost intrebat -sau o limba pe care sa o stiti amundoi, sau daca zici Romania in romaneste, apoi repeti in limba omului care a intrebat – sau o limba pe care sa o stiti amundoi.)
Cu alte cuvinte ma consider om, nu roman.
Nu sunt mandru ca sunt roman, nu mie rusine ca sunt roman, la fel cum nu sunt mandru ca sunt alb, nu mie rusine ca sunt alb.
“Dragilor, e bine ca va iubiti tara, insa inainte de asta ar trebui sa va iubiti aproapele. Pentru ca si femeia de la volan in care tocmai ti-ai bagat extremitatile inseamna tot Romania, si colegul “stelist” e tot roman, si vanzatoarea care poate a gresit, nu c-ar fi vrut sa te fure, e tot Romania. Nu-ti poti iubi tara si in acelasi timp sa-ti sfidezi semenii. E ilogic, iar privit din afara e chiar comic.”
DE ACORD.
decembrie 2, 2008 at 7:01 am
de acord* : “Cu asta sunt deacord”
decembrie 2, 2008 at 7:16 am
Si acum in legatura cu echipa nationala si Steaua (ca sunt stelist).
stiam jucatorii (jucau stelisti, Mutu, Chivu… Marica…), dar daca vedeam ca echipa joaca prost si nimeni nu munceste (cum ar fi meciul cu Olanda, meciul cu Lituania) am tinut cu echipa adversa. La fel si cu Steaua. Mereu tin cu echipa care munceste mai mult, uneori imi schimb alegerea in functie de desfasurarea jocului (in sensul ca la inceputul jocului tin cu o echipa, daca pe parcurs aceasta echipa joaca oribil… nu in sensul ca nu au sanse sau ca joaca impotriva unui adversar mai puternic, in sensul ca.. jucatorii nu alearga, nu muncesc, etc. nu mai tin cu ei, daca jucatorii echipei adverse alearga mai mult, muncesc mai mult, tin cu echipa adversa, de multe ori am tinut cu echipe care pierdeau cu 4-0, 5-0, dar tot incercau sa dea gol.)
De multe ori cand RO a jucat cu alta tara, am tinut cu cealalta tara in cazul in care respectiva tara juca mai bine (Olanda, Lituania, etc.), la inceputul meciului tineam putin cu RO deoarece
decembrie 2, 2008 at 7:17 am
Si acum in legatura cu echipa nationala si Steaua (ca sunt stelist).
De multe ori cand RO a jucat cu alta tara, am tinut cu cealalta tara in cazul in care respectiva tara juca mai bine (Olanda, Lituania, etc.), la inceputul meciului tineam putin cu RO deoarece stiam jucatorii (jucau stelisti, Mutu, Chivu… Marica…), dar daca vedeam ca echipa joaca prost si nimeni nu munceste (cum ar fi meciul cu Olanda, meciul cu Lituania) am tinut cu echipa adversa. La fel si cu Steaua. Mereu tin cu echipa care munceste mai mult, uneori imi schimb alegerea in functie de desfasurarea jocului (in sensul ca la inceputul jocului tin cu o echipa, daca pe parcurs aceasta echipa joaca oribil… nu in sensul ca nu au sanse sau ca joaca impotriva unui adversar mai puternic, in sensul ca.. jucatorii nu alearga, nu muncesc, etc. nu mai tin cu ei, daca jucatorii echipei adverse alearga mai mult, muncesc mai mult, tin cu echipa adversa, de multe ori am tinut cu echipe care pierdeau cu 4-0, 5-0, dar tot incercau sa dea gol.)
In prezent nu ma mai uit la jocurile Stelei sau ale echipe nationale in care joaca Banel. Nu e prima oara cand fac asta, faceam la fel si cand juca Nesu, etc. deoarece ma enerveaza.
decembrie 2, 2008 at 7:32 am
nemesis
#14,15
esti un adevarat suporter, tipule! ha ha ha imi placi! si un adevarat romanas de-al nostru!
astea au fost doua comentarii cu adevarat romanesti! super tare!
decembrie 2, 2008 at 7:37 am
nemesis
esti un adevarat suporter, tipule! ha ha ha imi placi! si un adevarat romanas de-al nostru!
astea au fost doua comentarii cu adevarat romanesti! super tare!
decembrie 2, 2008 at 7:38 am
emire
poti sa nu-mi aprobi comentariul anterior. mi l-am aprobat io.
decembrie 2, 2008 at 7:56 am
Eu sunt mandru ca sunt roman.Daca negam apartenenta la o natie atunci ce ne mai ramane?
Cei care sustin ca nu se considera romani nu-si vor putea schimba niciodata etnia.Nationalitatea da…
Oricum mi-a placut cu mi-a fluturat tricolorul in fata casei si pe masina.Strasnic sentiment!!!
decembrie 2, 2008 at 8:21 am
boro
daca citesti cu atentie ce am scris, vezi ca de fapt asta ma intriga cel mai tare: toata lumea urla in gura mare ca-si iubeste tara, insa in acelasi timp isi uraste semenii. Asta nu voi putea accepta niciodata.
Uitati-va la cea mai tampita sintagma spusa vreodata despre Romania:
“E o tara frumoasa, pacat ca e locuita”
Cu alte cuvinte: imi iubesc tara, dar ii urasc pe romani. Bai, daca e vreunul care chiar merita castrat in tara asta, e Mircea Badea.
decembrie 2, 2008 at 8:23 am
Virgil Pop, care acum e in arest, poate ajunge in parlament.
decembrie 2, 2008 at 8:33 am
boro
cand am zic ca mai intai trebuie sa ne iubim aproapele, ma refeream la romanul de langa noi, care poate fi vecin, ruda, prieten sau chiar si un conational necunoscut.
Nu-ti poti iubi tara si, in acelasi timp, sa fii ignorant, sa sfidezi bunul simt in tot ceea ce faci.
fighter
nu e mai simplu sa te simti european?
Si nu pentru ca e trendy, ci pentru ca ar trebui sa tindem spre o noua identitate. Percepem lumea prea mult ca pe o retea de granite interstatale.
Avem granitele astea adanc sadite in minte si nu ne putem debarasa de ele.
decembrie 2, 2008 at 8:46 am
@Emiru’
Deocamdata am ales alt continent
Tocmai aceasta zi ar trebui sa fie una in care ar trebui sa-l iubim mai mult pe romanul de langa noi
decembrie 2, 2008 at 8:52 am
fighter
pai asta incercam si eu sa zic in postul asta, uita-te ce i-am rasp lui boro la #21
decembrie 2, 2008 at 9:05 am
Emiru’
Sunt perfect de acord cu tine.Ar trebui sa facem mai multe pt cei de langa noi si sa ne exprimam dragostea fata de tara nu doar o zi pe an.
decembrie 2, 2008 at 9:54 am
mah, de ce vreti voi sa intemeiati un sentiment pur subiectiv pe criterii obiective? chiar nu va inteleg. crede vreunu din voi ca patriotii din oricare alta tara sunt mai motivati decat noi? vreau un argument irefutabil pentru care un somalez de exemplu ar fi mai indreptatit decat mine sa fie patriot, acuma sa nu-mi spuneti ca Somalia nu are si ea patriotii ei.
e tara mea, in care m-am nascut, am crescut, m-am sau am fost educat, pe care am parasit-o din motive mai mult sau mai putin intemeiate DAR raman roman, ma identific cu romanismul si prefer sa-mi pastrez identitatea mea de roman decat sa adopt modele culturale straine care sa ma faca sa par caraghios.
decembrie 2, 2008 at 10:37 am
surf
traim intr-o lume libera, amice!
ai putea sa-ti schimbi numele, sexul, religia, si tara de rezidenta.
te-ai putea numi Surfala AlQuida AlWasari Alladin, musulmana, cu cetatenie americana…
open your mind!!!
decembrie 2, 2008 at 10:57 am
emiru
eu am avut un prieten care a trebuit sa munceasca 4 ani in rusia. i-am dat cadou la plecare un steag al romaniei. la ceva timp dupa intoarcerea lui in tara am ales sa plec eu. am primit steagul inapoi. il si acum in dormitor. dar tot vreau sa apuc sa asist la mormantarea lui Iliescu. daca nu a lui Vadim….macar a lui Iliescu. e o dorinta a mea.
decembrie 2, 2008 at 11:43 am
judge
daca ar trebui sa-mi deschid numai mintea pentru asta ar fi okey da’ mi-e frica sa nu trebuiasca sa deschid si alte accesorii…
decembrie 2, 2008 at 11:45 am
surf
ai fi simpatica.
decembrie 2, 2008 at 11:48 am
tank
vad ca ai vise erotice, gagiule… iliescu e nemuritor. sunt convins ca daca nu era el, era al Escu. asa ca nu-i purta prea multa pica. a facut ce a fost educat sa faca…
decembrie 2, 2008 at 12:39 pm
judge
daca era alt escu …ii vroiam p´ala mort. dar nu a fost. asa ca il vreau mort p´asta.
decembrie 2, 2008 at 12:49 pm
tank
esti ok tipule
merg cu tine la petrecere, cand o fi sa fie
decembrie 2, 2008 at 1:14 pm
@All,
Tare bine-mi este cand vad barbati “taifasuind” – vorba ceea – “pe barem”!
Si iarasi va intelegem pe fiecare in parte!
Sunt mandra ca am o asemenea TARA!
Am reusit sa iesim in teribilul VEST!
Ce atata filosofie???? Peisaje ca la altii avem, si noi!Cladiri din alte epoci avem, de asemenea!
Opulenta si regi nebuni( megalomani ) ca Ludovic al II-lea s.a., am avut pe nea Ceasca !
Nababi, care au trait ca HEIDI, insa au ajuns sa aiba Palate avem, si noi!In Panteonul Universal avem, si noi reprezentanti!s.a.m.d.
Ce ne diferentiaza???
Sistemul, caruia ii trebuie 100 de ani ca sa dispara & mentalitatea & civilizatia masurata in apa&sapun( in primul rand) a romanului!
Sa-i ajumgem pe altii din urma? Exclus!
NE-CE-UNA-DATA!De ce? Pentru ca n-or fi tampiti sa ne astepte pe noi???!!!!
Sunt crestina, atat cat ii sta bine unei femei, dar n-am putut si nu voi putea sa-mi ” aproapele ca pe mine insami”, cata vreme, 33 de ani eu n-am stiut ca exist!Deci cum sa-l iubesc pe altcineva, daca eu, pe mine, nu m-am iubit????
Aceasta butada e ireala, Dumnezeu sa ma ierte!Trebuie sa fii SFANT ca sa atingi aceasta treapta !
DA! Sa fii empatic, milostiv, generos, altruist; sa nu aduci suferinta cuiva etc., OK! Dar sa-l iubesti, exclus!
Inseamna ca nu stie pamanteanul “Ce inseamna , biblic”, asa cum nu intelegem de ce personaje din “Vechiul Testament” mureau, si la 900 de ani!Posibil se numarau altfel anii!Posibil i se da alta conotatie sentimentului “de iubire pentru altul”!
Repet: Tara nu e vinovata cu NIMIC!!!
Romanii insa( asa cum spuneti, si voi) sunt un neam de infecti d.p.-ul d.v. al caracterului!
Eu nu-i urasc, dar daca in excursii vedeam un ins din grup ca se da in spectacol, mai stiu eu cum, pe cuvant ca ne faceam ca nu suntem de-ai lui!
Asa cum vorbesc eu 5 limbi”de balta”,il luam bi-niiiiiiiiiii-sor pe-al meu barbat de mana si ne eschivam !
Dar, daca a fost nevoie sa ajutam, sa descalcesc pe un roman al nostru NEVINOVAT, imediat am sarit in ajutor! Clocotea sangele de roman in noi!
[N-am timp sa va povestesc ...faze...naspa( traiasca argoul!!!)]
@Judge, mai judge, ia dezagaseaza-te tu, un strop???
Ia arata tu ca-ti “iubesti aproapele”, dar asa, biblic!!!
decembrie 2, 2008 at 1:16 pm
@All,
Tare bine-mi este cand vad barbati “taifasuind” – vorba ceea – “pe barem”!
Si iarasi va intelegem pe fiecare in parte!
Sunt mandra ca am o asemenea TARA!
Am reusit sa iesim in teribilul VEST!
Ce atata filosofie???? Peisaje ca la altii avem, si noi!Cladiri din alte epoci avem, de asemenea!
Opulenta si regi nebuni( megalomani ) ca Ludovic al II-lea s.a., am avut pe nea Ceasca !
Nababi, care au trait ca HEIDI, insa au ajuns sa aiba Palate avem, si noi!In Panteonul Universal avem, si noi reprezentanti!s.a.m.d.
Ce ne diferentiaza???
Sistemul, caruia ii trebuie 100 de ani ca sa dispara & mentalitatea & civilizatia masurata in apa&sapun( in primul rand) a romanului!
Sa-i ajumgem pe altii din urma? Exclus!
NE-CE-UNA-DATA!De ce? Pentru ca n-or fi tampiti sa ne astepte pe noi???!!!!
Sunt crestina, atat cat ii sta bine unei femei, dar n-am putut si nu voi putea sa-mi ” IUBESC aproapele ca pe mine insami”, cata vreme, 33 de ani eu n-am stiut ca exist!Deci cum sa-l iubesc pe altcineva, daca eu, pe mine, nu m-am iubit????
Aceasta butada e ireala, Dumnezeu sa ma ierte!Trebuie sa fii SFANT ca sa atingi aceasta treapta !
DA! Sa fii empatic, milostiv, generos, altruist; sa nu aduci suferinta cuiva etc., OK! Dar sa-l iubesti, exclus!
Inseamna ca nu stie pamanteanul “Ce inseamna , biblic”, asa cum nu intelegem de ce personaje din “Vechiul Testament” mureau, si la 900 de ani!Posibil se numarau altfel anii!Posibil i se da alta conotatie sentimentului “de iubire pentru altul”!
Repet: Tara nu e vinovata cu NIMIC!!!
Romanii insa( asa cum spuneti, si voi) sunt un neam de infecti d.p.-ul d.v. al caracterului!
Eu nu-i urasc, dar daca in excursii vedeam un ins din grup ca se da in spectacol, mai stiu eu cum, pe cuvant ca ne faceam ca nu suntem de-ai lui!
Asa cum vorbesc eu 5 limbi”de balta”,il luam bi-niiiiiiiiiii-sor pe-al meu barbat de mana si ne eschivam !
Dar, daca a fost nevoie sa ajutam, sa descalcesc pe un roman al nostru NEVINOVAT, imediat am sarit in ajutor! Clocotea sangele de roman in noi!
[N-am timp sa va povestesc ...faze...naspa( traiasca argoul!!!)]
@Judge, mai judge, ia dezagaseaza-te tu, un strop???
Ia arata tu ca-ti “iubesti aproapele”, dar asa, biblic!!!
decembrie 2, 2008 at 1:57 pm
biblic spui? ce fel de dragoste vrei? frateasca? cain si abel, poate? sa stii ca biblia nu e un exemplu potrivit. sunt descrise acolo toate relele omenirii. ar trebui sa aiba cel putin un triunghi rosu pe coperta.
decembrie 2, 2008 at 7:54 pm
Romania e cel mai misto loc pe care l-am vazut pana acum si nu exagerez. Cu toate bunele si relele, imi place spiritul romanesc. Sunt mandru de Romania si cred in cotinuare ca o sa vina soarele si pe strada noastra…
decembrie 3, 2008 at 1:42 am
@jude,
Asta-mi faci?
De 8 luni va spun ca traiesc langa un ateu!Ateu pozitiv, atipic, in sensul bun al cuvantului!
I-ai facut maaaaaaaaaaaaarea placere si i-ai demonstrat, prin argumentul tau, ca numai el are dreptate!Mereu imi spune asta ! Exact ce ai spus , si tu!
Este singura polemica dintre noi,dar nu imi desconsidera”tabieturile”! Atata i-ar fi trebuit!(Vorbesc de “impartite” de marile sarbatori + parastase s.a., asa , ca respect pentrui mortii nostri dragi, nu habotnicie)
@Omurau,
Sa te-auda Dumnezeu!
decembrie 3, 2008 at 7:14 am
nora/nuti/EN
biblia e scrisa de oameni, pentru oameni, despre oameni…
decembrie 3, 2008 at 8:58 am
N-am timp!
Ne-a murit – azi dimineata, la ora 10,00 – de cancer pulmonar, un socru & un cuscru banatean – model uman un dascal asa cum nu sunt multi pe Planeta !
Plecam, azi, la 18,30 la el ACASA!
Sa ne revedem sanatosi, nemaipomenit de sanatori, ca – finalmente – numai asta conteaza, ORIUNDE ne-am afla !
decembrie 3, 2008 at 10:52 am
nuti/nora/EN
odihneasca-se in pace!
decembrie 3, 2008 at 1:42 pm
emirule!
scrie, tata! scrie! si scrie bine!
decembrie 4, 2008 at 7:54 am
judge, fighter, anowen, nora, boro & co.
in cateva minute post nou: Ce face tara pentru noi?